GUCCI: Italská ikona stylu a extravagance - Consultour - specialista na Itálii
16. června 2025

GUCCI: Italská ikona stylu a extravagance

Styl, který začal u jezdeckého sedla a proměnil se v módní ikonu

Málokterá země spojuje smysl pro krásu, historii a vášeň pro detail tak silně jako Itálie. Vedle renesančního umění a gurmánské kuchyně patří k jejím nejvýraznějším exportům i móda - a v jejím čele stojí značka, která po více než sto let udává tón světovému stylu: Gucci.

Z praktického luxusu k módnímu vyjádření
Značku založil v roce 1921 Guccio Gucci, florentský rodák, který nasbíral inspiraci během svého působení jako portýr v londýnském hotelu Savoy. Pozoroval bohaté hosty, jejichž styl a cestovní doplňky ho doslova okouzlily. Po návratu do rodné Itálie si otevřel dílnu, kde vyráběl kožené zboží - hlavně luxusní zavazadla a jezdecké doplňky.
Už tehdy vznikl typický jezdecký motiv, který se stal jedním ze symbolů značky. Postupně se přidávaly kabelky, boty a oblečení - vždy s důrazem na italské řemeslo, kvalitu a sofistikovanost.


Ikonické kousky, které píší historii
Kdo by neznal bambusovou kabelku nebo klasické mokasíny s kovovou přezkou? Gucciho návrhy nosily ikony jako Jacqueline Kennedyová, Sophia Loren nebo Grace Kelly - a značka se díky nim stala symbolem mezinárodního stylu.
V 90. letech přišel nový dech: Tom Ford, tehdejší kreativní ředitel, přetvořil Gucci v synonymum sexy extravagance a moderní elegance. Dnes značku vede Sabato De Sarno, který opět vrací do hry „tichý luxus“ a jemné odkazy na florentské kořeny.


green liu fObxFtaTtB0 unsplash

Drama mimo přehlídková mola
Za krásnými šaty se ale skrývá i složitá rodinná historie. V 80. a 90. letech vedly spory mezi členy rodu Gucci až k totální ztrátě kontroly nad firmou. Největší skandál přišel v roce 1995, kdy byl zavražděn Maurizio Gucci - vnučka zakladatele, Patrizia Reggiani, byla později odsouzena za objednání jeho vraždy. Tento šokující příběh inspiroval i film House of Gucci s Lady Gaga v hlavní roli.

Gucci dnes: udržitelnost i návrat ke kořenům
Dnes Gucci patří francouzské skupině Kering, ale stále se hrdě hlásí ke svému italskému původu. V posledních letech se značka výrazně soustředí na udržitelnost - od ekologických materiálů až po digitální módu a podporu umělců.
A přestože se móda neustále mění, jedno zůstává: Gucci není jen značka - je to kulturní fenomén. Značka, která odráží italského ducha: vášeň, drama, eleganci a odvahu být jiný.

Zdroj: unsplash.com

Newsletter

Buďte vždy informováni o akcích, slevách a novinkách z naší cestovní kanceláře