Společnost Ferrero byla založena v roce 1946 v městečku Alba v regionu Piemont na severu Itálie. Za jejím vznikem stál Pietro Ferrero, cukrář, který v poválečné Itálii reagoval na nedostatek kakaa vytvořením ořechovo-kakaového krému - předchůdce slavné Nutelly. Jeho podnikání se brzy rozrostlo díky podpoře bratra Giovanniho a syna Micheleho Ferrera. Od počátku byla značka budována jako rodinný podnik s důrazem na kvalitu, poctivost a inovaci - hodnoty, které ji provázejí dodnes.
Ikonické produkty
Ferrero vytvořilo některé z nejznámějších cukrovinek na světě:
Značka s globálním dosahem
Dnes je Ferrero Group jednou z největších světových cukrářských firem. Z malé italské továrny se rozrostla do nadnárodní skupiny s více než 40 značkami a působností ve více než 170 zemích. Mezi poslední akvizice patří např. americké značky jako Keebler, Fannie May nebo část Nestlé USA. Přesto si Ferrero zachovalo sídlo v Albě a nadále klade důraz na italskou kvalitu a styl, a to i v globálním měřítku.
Zodpovědnost a udržitelnost
Značka se v posledních letech soustředí i na udržitelný rozvoj. Ferrero investuje do zlepšování podmínek pěstitelů kakaa, snižování ekologického dopadu výroby a transparentnosti dodavatelských řetězců. Aktivně se také angažuje v boji proti dětské práci v zemích, kde nakupuje suroviny.
Ferrero je víc než jen výrobce sladkostí - je to symbol italské kreativity, kvality a rodinných hodnot. Jeho produkty oslovují generace po celém světě a připomínají, že i v jednoduché sladkosti se může skrývat kousek domova, tradice a radosti.
Zdroj: unsplash.com